18-24 Mart İzlanda Turu

Dünyanın en yeni kara parçası İzlanda, bugüne kadar gördüğünüz hiçbir yere benzemiyor. Adaya indiğiniz anda kendinizi farklı bir gezegende hissetmeye başlıyorsunuz bile. Şimdi ise bu doğa harikasını İzlanda’ya özel deneyimler ile birlikte tekrar keşfetmeye gidiyoruz!

İzlanda seyahatimiz boyunca nefes kesen şelaleler, siyah sahiller, Interstellar- Game of Thrones gibi prodüksiyonların çekim noktaları ve dünya harikalarının yanında buzul yürüyüşü, volkanik ekmek yapımı, kuzey ışıklarını deneyimleme şansı olacak!

Patika Travel ile birlitke düzenlediğimiz seyahatlerden bir diğeri olan 18-24 Mart İzlanda turumuzun günlük programını ve fiyat bilgilerini aşağıda bulabilirsiniz. Eğer tur hakkındaki sorularınız ve tura katılmak için utku@nordiksimit.org adresine e-mail atabilirsiniz.

Turumuzun fiyat ve ödeme bilgilerine Patika Travel üzerinden ulaşabilirsiniz!

1. Gün

Bu sabah Atatürk Havalimanı’ndan Türk Havayolları tarifeli uçağı ile Icelandair Oslo aktarması ile Reykjavik’e uçuyoruz. Reykjavik uçuşumuzun ardından şehir merkezine doğru yola çıkıyoruz.

Otelimize yerleştikten ve biraz dinlendikten sonra akşam yemeği için Reykjavik sokaklarına çıkıyoruz. Yemekten sonra ise dileyenlerle hemen otelimizin çevresinde bulunan Reykjavik’in en güzel mekanlarını keşfedebilir ya da hava tahminlerine göre Kuzey Işığı avına çıkabiliriz!

2. Gün

Bugün İzlanda’nın en popüler turu olan Altın Tur rotasını gerçekleştireceğiz. Kahvaltımızı yapıp yola çıktıktan yaklaşık 45 dakika sonra Game of Thrones’un da çekildiği Thingvellir Ulusal Parkı’na ulaşacağız. Burada Kuzey Amerika ve Avrupa tektonik tabakaları ayıran fay hattını gözlerimizle görüp, yürüyerek kıtaları aşacağız 🙂

Sonraki durağımız ise Geysir Jeotermal Bölgesi, metrelerce yükseğe fışkıran sıcak su gayzerlerini göreceğiz. 100 dereceye kadar ulaşan gayzerden sonra Avrupa’nın en güçlü şelalesi Gullfoss’un ihtişamına tanıklık edeceğiz. Ama önce Gullfoss’ta öğle yemeği yiyoruz.

Dönüş yolumuzda ise rengarenk toprak yapısı ile dikkat çeken sönmüş bir volkanın krater gölüne gidiyoruz.

3. Gün

Bugün İzlanda’nın en güzel şelalelerini keşfe çıkıyoruz! Ama önce gün doğumu için rotamız Dyrholaey! Burası asla unutamayacağınız bir güne başlamak için doğru yer. Ardından ise siyah kumları, bazalt taş yapısı ile meşhur Reynisfjara’ya geçiyoruz.

Daha sonra ise ilk olarak Seljalandsfoss ile şelale avına başlıyoruz, devamında ise hemen yanındaki gizli şelale Gljúfrabúi’nin içine kadar gidiyoruz. Bu eğlenceli şelalelerden sonra İzlanda’nın en meşhur ve en güzel şelalelerinden biri olan Skogafoss’a gidiyoruz. Havanın güneşli olması durumunda burada çok güzel bir gökkuşağı oluşuyor.

Güney İzlanda’nın şelalelerini, doğa harikalarını keşfettikten sonra ise şanslıysak otelimizden Kuzey Işıkları izleyebiliriz!

4. Gün

Kahvaltımızın ardından Güney İzlanda’nın harika manzarası ve yolculuğumuza özel hazırlanan dinlendirici İzlandik müzikler eşliğinde farklı gezegenlere doğru yola çıkıyoruz 🙂 Volkanik oluşumlar, yosun tarlaları, Avrupa’nın en büyük buzulu Vatnajökull’ün uzantıları olan buzullar yol boyunca tanıklık edeceklerimizden bazıları. Ayrıca yolumuzun üstündeki gizli vadi Fjadrargljufur’e de bugün uğruyoruz. Vadide kısa bir yürüyüş yaptıktan sonra ise tekrar yola koyuluyoruz.

Bugün öğle yemeğimizi ise İzlandalı kaşifler gibi yolda yiyoruz! Yol boyunca Interstellar’ın da farklı gezegenlerinin çekim noktalarını göreceğiz. Daha sonra ise buzul lagünü olan Jökulsarlon’a gidiyoruz. Burada buzuldan kopan parçaların buzul gölündeki sakin hareketlerini izleyip daha sonra gün batımı için sahile vuran buz parçalarına yaklaşabileceğiniz Diamond Beach’e gideceğiz.

5. Gün

Sıra buzlar ve volkan diyarı İzlanda’nın buzullarını keşfetmeye daha sonra da jeotermal suları içinde keyif yapmada! Bugün belki de İzlanda’nın en saklı kalmış ama en güzel buzullarından Solheimajökull’ün sürekli değişen buzullarının üstüne çıkıyoruz! Özel ekipmanlarımız ile buzullara tırmanacağımız bugünde şanslıysak buzul mağaralarına girebiliriz!

Bugün ayrıca volkanda ekmek pişirmek için önceden hazırladığımız karışımı toprağa gömüyoruz! Ekmekler 24 saat boyunca lavlardan gelen ısı ile pişecekler.

6. Gün

Bugün kahvaltıdan sonra en yeni kafelerini, rengarenk evlerini, grafitilerini ve özel tasarım hediyelik eşya mağazalarını keşfetmek için serbest vaktimiz de olacak. Daha sonra ise dünya harikalarından biri olan Blue Lagoon’a gidiyoruz! Bu akşam ise İzlandik ve Türk mutfağının karışımı ile rakı gecemiz olacak!

7. Gün

Siyah kumsallar, jeotermal oluşumlar, deniz fenerleri, renkli evler, lagünler derken İzlanda gezimizin sonuna geldik. Bugün hayatınızda asla unutamayacağınız bir deneyimi geride bırakıp, gezinin verdiği mutluluk ve rahatlık ile sabah Reykjavik’ten havalimanına doğru yola çıkıyoruz. Uçağımıza binip bol bol İzlanda hakkında sohbet edip, en güzel anılarımızı paylaşabileceğiz seyahatimize başlıyoruz!