Kollektivet

Kollektivet

Danimarkalılar 1970’li yılları hep övgüyle anıyorlar. O dönemde gençliğini yaşamış orta yaşlılar için harika anıları ve özgürlükçü politik ortamı 1970’li yıllar sunmuş. Genç Danimarkalılar ise o dönemde yaşamamalarına rağmen tarih söz konusu olduğunda 1970’lerde yaşamak istediklerini sık sık dile getiriyorlar. Thomas Vinterberg ve Tobias Lindholm ikilisi de tamamen aynı motivasyonla 1970’li yılların nasıl olduğunu 2016 yapımı Kollektivet adlı filmle beyaz perdeye taşımak istemiş. 

1975 yılında, Kopenhag’ın zengin banliyölerinden Hellerup’te geçen hikâyenin ana konusu özgür bir toplum hayali. Kolektifte özgür ve mutlu olabilirsin, hayatın tadını çıkarıp partiler verip birlikte yaşamanın keyfini çıkarabilirsin. Anna (Trine Dyrholm) ve Erik (Ulrich Thomsen) çiftinin de ana motivasyonu bu. Ağırbaşlı orta yaş rutininden sıkılan haber spikeri Anna öğretim görevlisi kocası Erik’i yeni miras kalan aile evini bir kolektif haline getirmeye ikna eder. 14 yaşındaki kızları Freja (Martha Sofie Wallstrøm Hansen) ile birlikte evi bohem arkadaşlar ve eksantrik yabancılarla doldururlar. Kısa süre sonra bu malikâne, akşam yemeği partileri, oylamalar ve ev içindeki problemlerle dolup taşar. Aynı zamanda ev içindeki ilişkiler çarpıklaşır, Anna ve Erik çifti ise eskisi gibi hissetmez. 

Kolektif fikri kulağa ilk seferde oldukça ütopik gelse de kıskançlık ve aldatma gibi parametreler dahil olduğunda ikili ilişkilerin ne kadar zor olabileceğini anlıyoruz. İlk etapta kolektif fikrine sıcak bakmayan Erik örneğin 24 yaşındaki öğrenci Emma (Helene Reingaard Neumann) ile bir ilişkiye başlar ve onun da kolektife taşınması gerektiğini söyler. Başlangıçta sabırlı ve bu durumu anlayışla karşılamaya çalışan Anna kolektifin iyiliği uğruna kendi isteklerinden feragat etmek zorunda kalır. 

Thomas Vinterberg Kollektivet filminde aşina olduğumuz Dogma 95 sonrası estetiğiyle filmin görsel dünyasına hayat vermiş. Bakırımsı toprak tonları, taşlanmış mavi tonları, el kameraları ve yakın çekimler fazlasıyla filme vintage bir hava veriyor. Aynı zamanda filme 1970’li yılların popüler parçaları eşlik ediyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlara da bakın
De Uskyldige

De Uskyldige

Joachim Trier ile birlikte yazdığı senaryolardan ve aynı zamanda 2014 yapımı ilk uzun metrajı Blind ile tanıdığımız Eskil Vogt ikinci…
Daha Fazla
Häxan

Häxan

Danimarka sessiz sinemasının oyuncu yönetmenlerinden Benjamin Christensen tarafından yazılan ve yönetilen Häxan İsveç-Danimarka yapımı belgesel esintili sessiz bir korku filmi.…
Daha Fazla